كمي به موبايل خود برسيم


 

نويسنده: يوسف قدياني




 

پاكسازي ويروس‌هاي گوشي خود توسط Netqin Mobile Antivirus
 

برقراري امنيت هميشه ازمواردي مي‌باشد كه به آن اهميت بسيارداده مي‌شود،حال اين امنيت مربوط به يك سيستم كامپيوتري باشد و يا ممكن است مربوط به يك خانه و يا شركت باشد و يا حتي ممكن است مربوطه به يك گوشي تلفن همراه كوچك باشد.دراين مطلب شما را با يك نرم‌افزارامنيتي مختص به گوشي‌هاي تلفن همراه آشنا مي‌سازيم. Netqin Mobile Antivirus نام يك نرم‌افزاركوچك مي‌باشد كه با نصب آن بر روي گوشي‌هاي تلفن همراه خود مي‌توانيد مانع بروزمشكلات امنيتي و يا آلوده شدن گوشي خود به ويروس‌ها شويد.اين نرم‌افزار كه توسط كمپاني مشهورتوليدكننده نرم‌افزارهاي امنيتي و ضدويروس طراحي شده است به شما اين امكان را مي‌دهد تا از ويژگي‌هاي امنيتي حفاظتي مختلفي برخوردارباشيد و مي‌توانيد يك امنيت متناسب با گوشي همراه خود را ايجاد كنيد. از ويژگي‌هاي موجود دراين نرم‌افزار مي‌توان به موارد زيراشاره كرد:
ـ داراي ابزارضد ويروس
ـ كنترل حافظه‌ي گوشي و شناسايي ويروس‌هاي احتمالي
ـ قابليت بررسي فايل‌هاي دريافتي از طريق Bluetooth
ـ اسكن حافظه‌ي گوشي براي كشف ويروس‌هاي احتمالي سازگاربا گوشي‌هاي سيمبيان سري 60 ويرايش 3 و گوشي‌هاي 3 UIQ

SafeWallet v1,11 نرم‌افزاري كاملاً مطمئن به منظورنگهداري و ثبت اطلاعات شخصي در گوشي تلفن همراه:
 

اطلاعات شخصي امروزه يكي ازمهمترين اطلاعاتي مي‌باشند كه افراد براي حفظ و نگهداري مطمئن اين گونه اطلاعات تلاش بسياري مي‌كنند.امروزه به علت گستردگي اطلاعاتي همانند رمزهاي عبورمتعدد، مشخصات كاربري در بخش‌هاي گوناگون، اطلاعات حساب‌هاي بانكي و شماره حساب‌هاي متعدد و ...موجب شده تا كاربران اين اطلاعات را درجايي براي خود ثبت كنند كه اين موضوع ممكن است مشكلاتي را پديد آورد. به عنوان مثال اطلاعات رمز عبورمربوط به حساب بانكي كه لو رفتن آن ممكن است باعث خالي شدن حساب بانكي توسط افراد سودجو باشد. گوشي تلفن همراه،دفترچه‌هاي يادداشت كوچك و ديگروسايل مشابه از جمله ابزارهاي نگهداري اطلاعات به صورت نامطمئن هستند.
دراين مطلب نرم‌افزاري را به شما معرفي مي‌كنيم كه دراين زمينه شما را ياري مي‌كند. SafeWallet نام نرم‌افزاري كاملاً مطمئن به منظورنگهداري و ثبت اطلاعات شخصي مي‌باشد كه براي گوشي‌هاي تلفن همراه طراحي شده است و با نصب اين نرم‌افزاربر روي گوشي خود همواره اطلاعات شخصي شما به صورت كاملاً ايمن دراختيارشما خواهد بود. قابليت وارد نمودن اطلاعات درنرم‌افزار و حفظ آن‌ها به وسيله‌ي يك رمزعبورو ايمني بالا در برنامه به شما توانايي نگهداري اطلاعات و رمزهاي مختلف تنها درغالب يك رمز را مي‌دهد و بدين ترتيب شما به راحتي مي‌توانيد اطلاعات خود را حفظ كنيد.اين نرم‌افزارمحصولي از شركت SBSH Mobile Software مي‌باشد.

ويژگي‌هاي نرم‌افزار:
 

ـ قابليت نگهداري اطلاعات مربوط به كارت‌هاي اعتباري
ـ وارد نمودن رمزهاي عبوراينترنتي به برنامه
ـ توانايي وارد نمودن اطلاعات حساب‌هاي بانكي
ـ وارد نمودن شماره‌هاي تماس مهم و ضروري
ـ قابليت وارد نمودن آدرس
ـ توانايي ذخيره‌سازي كدها و شماره‌هاي سريال
ـ سازگار با گوشي‌هاي سيمبيان سري 60 ويرايش 3 و گوشي‌هاي 3 UIQ
وب سايت توليدكننده نرم‌افزار: http: //www. sbsh. net منبع از: P30World

Tehran Metro v1,1 * نرم‌افزار نقشه‌ي مترو تهران به همراه ويژگي‌هاي متعدد آن:
 

مترو يكى از بهترين راه‌هاى انتقال و حمل و نقل شهرى مي‌باشد كه با استفاده از مترو مي‌توان تا حد بسيارى از ميزان ترافيك شهرى كاهش داد. استفاده از مترو از مسيرهاى مناسب نيز خود موضوعى مي‌باشد كه مي‌تواند از ميزان ترافيك انسانى خود مترو بكاهد. به همين منظور مي‌بايست مسافران با مسيرها و ساعت‌هاى حركت آشنايى كامل داشته باشند. در شهر تهران نيز كه استفاده از مترو يكى از بهترين و سريع‌ترين راه‌هاى حمل و نقل مي‌باشد. يادگيرى مسيرها و حفظ نمودن ساعت‌هاى حركت درايستگاه‌ها شايد براى همه افراد امرى آسان نباشد. در اين مطلب با نرم‌افزارى كمكى در اين زمينه آشنا مي‌شويد.
Tehran Metro نام نرم‌افزاري مي‌باشد كه همان طور كه اشاره شد نشان دهنده‌ي مسيرهاي حركت و ايستگاه‌هاي متروي شهر تهران مي‌باشد و به كمك اين نرم‌افزار و نصب آن بر روي گوشي تلفن همراه خود همواره قادريد تا بهترين مسير را نسبت به مقصد خود انتخاب كنيد.اين نرم‌افزار علاوه بر ويژگي ياد شده از امكانات ديگري نيز برخوردار مي‌باشد كه درادامه آنها را به شما معرفي مي‌كنيم.

ويژگي‌هاي نرم‌افزار:
 

ـ داراي تقويم كامل شمسي به همراه ذكر مناسبت‌ها و ساعت
ـ اعلام ساعت حركت بعدي قطار در تمام ايستگاه‌ها
ـ نمايش ليست كامل برنامه‌ي حركت قطارها در تمامي ايستگاه‌ها
-داراي نقشه كامل مترو و برنامه‌ريزي حركت و راهنماي استفاده از خطوط مترو -نمايش ارائه ي خدمات تمام ايستگاه‌ها به همراه ليست تمامي اتوبوس‌هاي موجود در ايستگاه
ـ معرفي انواع بليت‌هاي مترو و انتخاب بليت مناسب براساس نياز كاربر
ـ امكان بروزرساني اطلاعات با استفاده از Gprs سازگار با تمامي گوشي‌هايي كه از سيستم عامل جاوا پشتيباني مي‌كنند.
منبع:نشريه شاهد نوجوان،شماره 57